Produkcję tego motoroweru Zakłady Rowerowe Romet prowadziły w latach 1983-1988. W tym okresie w Czechosłowacji, zakończono produkcję dwuosobowych motorowerów z tym silnikiem, wobec wzrostu zainteresowania motocyklami. Konstrukcja została oparta na modelu Romet 50 T-3 wyposażonego w silnik produkcji Zakładów Metalowych Dezamet typu 019, którego produkcję wstrzymano.
Wobec dużego popytu w Polsce na motorowery dwuosobowe i braku odpowiedniego polskiego silnika, do produkcji motorowerów dwuosobowych zastosowano silnik Jawa 223, z poziomym cylindrem. Dostosowano konstrukcję ramy i innych elementów do tego silnika. Silnik został zmodyfikowany pot. "zdławiony" aby zmniejszyć jego moc maks. z 3,5 KM do 2 KM, a maks. moment obrotowy z 4 Nm do ok. 3,5. Nieco ulepszonym modelem był Ogar 201, produkowany w latach 1985-1990, w którym zastosowano tylne amortyzatory z tłumieniem olejowym[1].
Ogar 200 - dane techniczne
- Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
- Typ silnika - Jawa 223
- Pojemność - 49,9 cm³
- Moc nominalna - 2 KM / 1,4 kW przy 4500 obr./min
- Stopień sprężania - 1:9,5
- Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
- Skrzynia biegów - trójstopniowa, w kąpieli olejowej
- Sprzęgło - tarczowe, w kąpieli olejowej
- Instalacja elektryczna - 6V - 20W
- Świeca zapłonowa - F80 Iskra
- Masa w stanie suchym - 60 kg
- Zużycie paliwa - 3 l/100 km (przy v-maks)
- Pojemność zbiornika - 9 l
- Rezerwa - 2l
- Prędkość maksymalna - 50 km/h
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz